
Blog
Sprawdź ofertę foteli obrotowych
Jak sprawić, by poczekalnia była bardziej przyjazna?
27 października 2021 r. Najlepsze meble biurowe
Nikt nie lubi idei czekania. Ale, jako firma, można zrobić doświadczenie bardziej przyjemne - znośne, co najmniej - przez dobrze przemyślany projekt poczekalni. Placówki służby zdrowia, duże korporacje, hotele i restauracje, między innymi, mogą skorzystać z posiadania przyjaznego miejsca, aby pomieścić swoich klientów podczas oczekiwania.
Na przykład raport z 2018 roku pokazuje, że średni czas oczekiwania w recepcji lekarza wynosi 18 minut. Stwierdzono również, że istnieje bezpośrednia korelacja między czasem oczekiwania a satysfakcją pacjentów. Im dłużej pacjenci czekają, tym mniej są zadowoleni.
W warunkach biznesowych może to oznaczać przegraną, ponieważ satysfakcja klienta spada z każdą upływającą minutą. Jednak dzięki przemyślanemu projektowi poczekalni można przekształcić tę pozornie nieistotną przestrzeń w okazję do zaangażowania.
Jak stworzyć przyjazną poczekalnię dla Twojej firmy
Poczekalnia, recepcja, miejsce do siedzenia - jakkolwiek chcesz ją nazwać, ta przestrzeń pozwala stworzyć dobre pierwsze wrażenie. Dlatego też powinna sprawić, że Twoi goście poczują się ciepło i mile widziani podczas oczekiwania na przyjęcie. Istnieją co najmniej trzy kluczowe obszary, na których należy się skupić, jeśli chcesz poprawić wrażenia klientów w poczekalni:
Bezpieczeństwo
W dzisiejszej sytuacji położono zwiększony nacisk na bezpieczeństwo, aby utrzymać infekcje COVID-19 pod kontrolą. W przypadku mebli, powinno to oznaczać wybór elementów, które mogą wytrzymać trudne i wielokrotne czyszczenie. Jeśli to możliwe, tekstylia powinny być nieporowate, aby umożliwić łatwe czyszczenie. Weźmy na przykład skórę - nie tylko jest estetycznie atrakcyjna, ale również łatwa do czyszczenia. Wystarczy wilgotna ściereczka i mydło, aby szybko się wyczyścić.
Komfort
Miejsca oczekiwania powinny być również zaprojektowane w taki sposób, aby zapewnić gościom komfort. Często oznacza to wyjście poza standardowy układ siedzeń. Zamiast tego warto rozważyć zaoferowanie różnych opcji siedzenia, takich jak krzesła z ramionami lub podnoszone stoły, aby goście mogli korzystać z laptopa podczas oczekiwania.
Ponadto, choć naturalne oświetlenie i relaksujące widoki na zewnątrz są korzystne, warto uzupełnić je o dodatkowe źródła światła i dzieła sztuki. W szczególności dzieła sztuki związane z naturą są znane z tego, że łagodzą stres.
Atmosfera
Ogólnie rzecz biorąc, miejsce do siedzenia powinno zawierać elementy, które sprawiają, że goście czują się mile widziani. Pomyśl o podawaniu napojów, takich jak woda, kawa i herbata, lub o darmowym WiFi, aby zająć ich podczas długiego oczekiwania. Jeśli często przyjmujesz dzieci, możesz również stworzyć mały kącik zabaw wyposażony w puzzle, gry i inne atrakcje. Nie zapomnij o innych rozrywkach, takich jak telewizor i czasopisma.
Poza tym upewnij się, że meble są ustawione w sposób, który zachęca do rozmowy - nie przyciskaj krzeseł w poczekalni do ścian i upewnij się, że pozwalają one na swobodny widok na recepcję.
Wskazówki, jak urządzić przyjazną poczekalnię
W swojej najbardziej podstawowej formie, recepcja powinna posiadać recepcję, krzesła dla gości oraz stół lub dwa do przechowywania czasopism lub rzeczy gości podczas oczekiwania. Oczywiście to, jak zaprojektujesz swoją poczekalnię, w dużej mierze zależy od branży, w której działasz. Ale niezależnie od tego, poniższe wskazówki pomogą Ci stworzyć przestrzeń, która jest bezpieczna, wygodna i przyjazna.
1. Zwróć uwagę na ruch.
Po pierwsze: Twoja recepcja powinna umożliwiać swobodny przepływ ruchu. Posiadanie osobnego wyjścia jest zaletą. Ale jeśli nie jest to możliwe, najmniejsze, co możesz zrobić, to rozmieścić meble w taki sposób, aby goście nie krzyżowali się z innymi. Zaznacz obszary, w których będą wchodzić i wychodzić, aby ruch pieszy nie był wąskim gardłem.
2. Zainwestuj w odpowiednie meble.
Tradycyjny obszar recepcji będzie miał kilka krzeseł, aby pomieścić możliwość posiadania kilku gości w tym samym czasie. Jeśli widzisz gości z różnych potrzeb, trzeba będzie czynnik, że w, jak również. Jest to szczególnie prawdziwe w ustawieniu zakładu opieki zdrowotnej.
Recepcja: Recepcja jest pierwszą rzeczą, którą goście zobaczą od wejścia. W związku z tym powinna być zachęcająca i czysta. Wybierz takie, które ma wystarczającą powierzchnię dla ekranu komputera, drukarki i skanera, a także odpowiednią ilość miejsca do przechowywania przedmiotów, z którymi regularnie się stykasz - pudełek, paczek, dokumentów itp. Rozmiar i kształt biurka będzie zależał od przestrzeni recepcyjnej, więc pamiętaj o dokładnym zmierzeniu, aby mieć pewność, że będzie ono odpowiednio dopasowane.
Miejsce do siedzenia: Chociaż powinieneś promować rozmowy, powinieneś również uwzględnić przestrzeń osobistą. Kto chciałby siedzieć z nieznajomym po łokcie? Zamiast stłoczyć pojedyncze fotele w rzędach, użyj różnych rodzajów siedzeń, takich jak pojedyncze krzesła, loveseaty i kanapy. To okazuje się skuteczne w zakwaterowaniu jednego gościa, pary lub małej rodziny wszystko z odpowiednim komfortem.
Jeśli chodzi o tapicerkę, pomyśl o materiałach, na których wygodnie byłoby Ci siedzieć dłużej niż 30 minut. Preferuj tkaniny oddychające - takie, które nie zatrzymują ciepła i nie przyklejają się do skóry, gdy siedzisz przez dłuższy czas. Jeśli wolisz, aby Twoje krzesła można było prać, rozważ te ze zdejmowanymi pokrowcami.
3. Nadaj ton za pomocą kolorów.
Jeśli umeblowanie jest podstawą przyjaznej poczekalni, kolory - wśród innych elementów - nadają ton. Kolory mebli, ścian i akcentów mogą bezpośrednio wpływać na to, jak czują się Twoi goście. Jako takie, będziesz chciał pracować z kolorami, które odzwierciedlają potrzeby Twojej firmy. Do poczekalni lekarskiej wybierz spokojne i kojące kolory, takie jak niebieski, zielony i fioletowy. Niebieski oznacza również lojalność i bezpieczeństwo, więc możesz również rozważyć to w recepcji swojego biura.
4. Dodaj dekoracyjne oświetlenie.
Dobrze oświetlony pokój pomaga gościom czuć się komfortowo i swobodnie. Ale, jak grasz z dekoracyjnym oświetleniem będzie zależeć od Twojego celu: użyj miękkiego, jasnego oświetlenia, jeśli chcesz emanować poczuciem profesjonalizmu i niskiego, ciepłego oświetlenia, aby stworzyć bardziej przyjazną i przytulną atmosferę. Lampy stołowe, kinkiety i lampy podłogowe to niektóre z opcji oświetlenia, które poprawiają nastrój w poczekalni.
5. Zakończ akcentami.
Na koniec warto wybrać jakiś wystrój, który dopełni wygląd Twojej recepcji. Niektóre zszywki w każdej poczekalni to materiały do czytania, dzieła sztuki i wazon ze świeżymi kwiatami lub dwa. Kluczem do tego jest zapewnienie gościom czegoś fascynującego, na co będą mogli patrzeć w oczekiwaniu na swoje wizyty.
Niezależnie od tego, jak pięknie lub relaksująco może wyglądać Twoja recepcja, najważniejsze jest zapewnienie gościom dobrej obsługi. Pamiętaj, że to, że urządziłeś najbardziej przyjazną poczekalnię, nie oznacza, że to wszystko, co musisz zrobić, aby utrzymać wysoki poziom zadowolenia klientów.
Gotowy, aby zacząć? Zrób zakupy mebli do poczekalni w Arenson już dziś!